Wycieczka do Szczecina

Na 1 grudnia 2017r. dla uczniów naszej szkoły zaplanowano wycieczkę do Szczecina na „Warsztaty zdobienia bombek z Travel Shop”. Chęć uczestniczenia w wycieczce wyraziło  50 uczniów z klas I-VII. W piątek rano, po spotkaniu organizacyjnym na świetlicy szkolnej ok.7.30, wyruszyliśmy spod szkoły w stronę Szczecina. Kiedy po godzinie dziewiątej dotarliśmy  na miejsce, podzielono nas na dwie grupy: klasy V-VII rozpoczęły swój pobyt od zwiedzania stolicy naszego województwa, a klasy I-IV udały się do biura Travel Shop.

Tego dnia wszyscy obejrzeli ważne miejsca w Szczecinie m.in. Wały Chrobrego, Pomnik Czynu Polaków (trzy orły), budynek filharmonii ( na zewnątrz i wewnątrz), Plac Solidarności, budynek Urzędu Wojewódzkiego, Teatr Współczesny , Akademię Morską, Odrę i stacjonujące na niej statki. Wędrując szlakiem, pani przewodniczka przekazywała nam wiele ciekawych  informacji o mieście. Miło spędziliśmy czas w Muzeum Techniki, gdzie zobaczyliśmy najstarsze (bicykle) i najnowsze rowery i wiele pojazdów sprzed lat m.in. stare tramwaje, autobusy, ciągniki, popularne „maluchy” w różnych wersjach ( np. kabriolet, na gąsienicach). Zrobiliśmy tu na pamiątkę wiele zdjęć w najciekawszych pojazdach.

Po zwiedzeniu Szczecina naszą grupą zajął się pracownik biura, który przygotował ciekawe gry terenowe. Zadaniem grupy było poruszać się po Szczecinie za pomocą mapy. Musieliśmy zlokalizować pięć wyznaczonych punktów. Po dotarciu do każdego z nich, pan zadawał pytania m.in. : o kolędy,  potrawy wigilijne. Jednym z zadań, było wykonanie w wyznaczonym czasie najdłuższego łańcucha na choinkę.

Najprzyjemniejsze zadanie czekało na nas w biurze Travel Shop. Tam najpierw wypiliśmy ciepłą herbatkę, do której załączony był kawałek własnoręcznie wykonanego przez panie  z biura turystycznego placka drożdżowego. Posileni, przystąpiliśmy do ostatniego punktu naszej wycieczki, jakim było  własnoręczne ozdobienie brokatem bombki. Wykonując to zadanie każdy bardzo się starał, żeby wykonać najpiękniejszą ozdobę świąteczną. I co tu dużo mówić? KAŻDA BOMBKA BYŁA PIĘKNA I WYJĄTKOWA!!! Na pewno z dumą każdy zawiesi ją na swojej choince.

Nie obyło się bez odwiedzenia Mc Donaldsa , gdzie czekały na nas zestawy Happy Meal. Po zjedzeniu nuggetsów i cheesburgerów, mogliśmy wracać do domu. W Bełcznie byliśmy  około godziny 18, zmęczeni ale zadowoleni.

Wyjazd należy zaliczyć do wyjątkowo udanych. Sympatycznie spędziliśmy cały dzień w Szczecinie. A najważniejsze!!! W NASZYCH DOMACH , NA NASZYCH CHOINKACH ZAWISNĄ PRZEZ NAS WYKONANE BOMBKI!!!!!!!